mandag den 4. december 2006

ALDI og DVD-afspillere

Dette indlæg er ikke en teknisk gennemgang af hvorvidt Medion, Denver, BlueTinum eller whatever er bedre end andre produkter, men alene en causering om det at købe teknisk udstyr i ALDI.

Er det altid billigst i ALDI?
Første fordom, der skal fejes af bordet er prisen. Den 3. januar købte fruen og jeg en dvd-afspiller i ALDI til 399,-. I fredags købte vi en dvd-afspiller til 239,- i Bilka i Slagelse. Altså er ALDI ikke altid billigst.

Når der dukker problemer op!!
Nu kommer årsagen til blogindlægget faktisk. For BlueTinum-afspilleren gik i udu. Så ville den ikke læse dvd'en. Åbne og lukke en 4-5 gange, og selv hvis man så var heldig, ja..... Så risikerede man da bare at blive afbrudt 3 kvarter inde i filmen.

Hotline - jeg bliver så kold!!
Da jeg, og fruen, tager op til ALDI i Sorø, får vi spørgsmålet: "Har I ringet til Hotline?"
Jeg er en ærlig mand, så jeg svarer, som det er: "Nej. Hvad kan de gøre ved det problem?"
Straks tænker jeg jo om ikke det er ret tydelig på formuleringen, at jeg ikke ligefrem er født i går, især når jeg gør opmærksom på, at samme dvd sagtens kunne afspilles på den bærbare.

Hotline er kun en telefonsvarer!
Hotline er kun en telefonsvarer der henviser til internettet. Så i gang med at udfylde formularer og vente. Efter 26 timer stiller jeg spørgsmålet ved at vedhæfte kvitteringen jeg fik da jeg tidligere udfyldte formularen. Svaret er såmænd - rigtig gættet ;-) - at dvd-afspilleren skal indsendes til BlueTinum distributøren. Det havde jeg næsten ikke gættet.

Forskellen er bare, at havde jeg købt den i Bilka, havde de sørget for forsendelsen til reparation. Det skal jeg nu også gøre. Så da denne blog hedder shop-og-spar er anbefalingen at tænke sig om en ekstra gang før man køber elektronik i ALDI. Hvad der kan synes sparet, kan æde sig op i administration, negative vibrationer m.v.

Den nye afspiller vi købte, kører i øvrigt bare derudaf.... ;-)

Ingen kommentarer: