fredag den 27. april 2007

Flaskekaos

Vi har alle prøvet det. Købt Jolly Cola i Aldi, billige sodavand i Netto (og Lidl), dåseøl sidste gang vi så et godt tilbud på en køretur på vej hjem fra svigermor. Så nogle andre flasker - vistnok fra Brugsen.

Ikke så meget en diskussion af hvor det er bedst at købe øl eller vand. Men du kan spare en masse tid når flaskerne skal indløses. Lidl har nemlig indført et system hvor de tager imod ALT standard-pant. Det sparer én for en ufattelig masse kørsel. Jeg kan aldrig huske at Faxe Kondi eller 7Up skal indløses på f.eks. DK-tanken (som i øvrigt nu er blevet lavet om til en OK tank for nylig) etc.

Den eneste ting, der virkelig mangler
Én ting, der virkeligt irriterer mig er, at man skal huske ikke at fjerne halsen fra en rødvin for at få sin pant. Det er komplet vanvittigt, for enhver med en smule fingerfornemmelse trækker højre hånd rundt om toppen hvorefter aluminiumen/plasticen er væk, og korken er klar til en proptrækker.

Misforstå mig ikke. Vi drikker slet ikke rødvin dagligt eller noget, men det ærgrer mig at have betalt pant for en flaske for bagefter at opdage: "Hov, her skulle jeg ikke have pillet halsen af". Hvorfor kunne man ikke indbygge panten ved siden af scannermærket eller noget andet?

Der må da være andre med samme sunde interesse (Voltaire sagde engang, der var "mere filosofi i en flaske rødvin end i alverdens bøger") som har været irriteret over dette, eller hur?

God weekend. :-)

Ingen kommentarer: